Uncategorized

Kas oskad olla iseendaga?

IMG_2031Kas olete märkanud kuidas inimestel on vaja koguaeg midagi teha ja kuskile minna? Kui peaks tekkima vaba päev/nädalavahetus või töölt puhkus, on vaja kogu vaba aeg koheselt ära planeerida, sest muidu ju hakkab igav. Kohe kui sul pole konkreetset tegevust ega kuskile minna, hakkab automaatselt igav. Kui vale see tundub?!

Näen selliseid inimesi iga päev oma ümber ja usun, et kõik teavad selliseid inimesi, kes peavad koguaeg tegevuses olema. Olen mõelnud, et ju see on nende loomuses. Kuid kas see on ikka nii? Tegelikkuses ei osata olla üksi iseendaga, oma mõtete ja tunnetega. Või kardetakse oma mõtetega jäämist. Kas hakatakse liial oma elu analüüsima või muremõtted võtavad pea kohal võimust ning ilmatuma lihtne on elada, kui ei pea päris iseenda tunnete ja mõtetega üksi olema.

Kuid tegelikult on meil seda vaja. Meil on vaja olla üksinda. Meil on vaja mõelda ja olla enesega, et mõista kus me oleme, miks me oleme. Kogeda oma tundeid ja tundmusi, mis annavad mõista miks on teie elus asjad nii ja mis sõnumit nad endas kannavad, mida nad teile öelda tahavad ning mida nendega peale hakata. Tihtilugu sinu füüsiline keha annab sulle märku, kui midagi on su elus valesti. Kui sa pole loodud olema ja elama sellist elu nagu sa parasjagu elad. Kuid inimesel on maagiline võime neid märke eirata ning elada kibekiires elus edasi klapid peas. Kardetakse iseendaga jäämist, sest ei juleta ega olda valmis tõdema, mis nende elus tegelikult toimub.

Üksinda olemist peetakse tihtilugu taunitavaks, millekski halvamaiguliseks. Kuid kui julged ja tahad olla vahel üksinda, pole selles mitte midagi imelikku või halvaks panevat. Mina naudin üksi iseendaga olemist, olla oma mõtete ja tunnetega. Kui mul on hea olla üksi iseendaga , on ka teistel hea minuga olla ja minul teistega. Kui oled ka üksinda rahulolev, suudad olla ka ümbritseva suhtes. Kui ma väldin iseennast, siis ma väldin neidsamu osi oma suhetes ja kaaslases, otsin pidevalt seltsi ja tegevust, kuid rahutuse tunne minu sees vaid süveneb, sest ma otsin enda sees olevaid vastuseid sealt, kust ma neid iialgi leida ei saa.

Igal inimesel on oma teekond siin elus ja me ei räägi siinkohal maisest teekonnast, vaid vaimsest-hingelisest. Me sünnime siia ilma üksinda, sureme üksinda. Sinna vahepeale jäävad inimesed, kes ei kuulu meile- lapsed ja elukaaslased ja sõbrad-  ja käivad teatud aja sinuga ühist maiset rada, eraldi indiviidid.

Ma ei karda olla üksi, jääda üksi. Üksinda saad saavutada enesega rahulolu ja seeläbi olla tõeliselt rahul iseendaga ja ümbritsevaga. Sa tead, et oled ilus, ainulaadne, väärtuslik ega pea enda olemasolu ja väärtust tõestama teiste inimeste, esemete või saavutuste kaudu. Ma ei “vaja” paaniliselt teisi inimesi, sest ma ei ole kuidagi poolik või puudulik, aga ma naudin teisi inimesi, sest nad on sama omanäolised ja huvitavad kui minagi.

Ma aktsepteerin ja armastan kõigepealt iseennast iseendana ja oskan seda siis lubada teha ka teistel minu suhtes. 

 

One thought on “Kas oskad olla iseendaga?

Lisa kommentaar

